Etappe 3

21 juli 2021 - Soest, Nederland

Berend Botje ging uit varen.....juist ja naar Zuidlaren. En daar ging ik ook naartoe. Eerst weer 2 km extra door het stadspark van Groningen om de route op te zoeken. Vriendelijk gesprek met de bakker die een eervolle vermelding wilde als ik het haalde omdat ze bereid was het bonnetje weg te gooien. Extra gewicht hè.

Vol goede moed op pad met Rowen heze op mijn oortjes met de cd Voorwaartz. Hoe toepasselijk. Vandaag landpaden, bos, graanvelden. Van alles wat. Mensen uit Eindhoven, Amsterdam. Ze kome  overal vandaan en zijn allemaal super vriendelijk. Even een praatje en weer door.

Voor een heus hunebed maak ik even een ommetje. En door.... besluit de verst liggende camping te kiezen en dat betekent doorbikkelen. 26 km op de teller en dat hakt er even in. En dan is er een vriendelijke receptioniste die gewoon een plekje dichtbij aanwijst, een mevrouw die meteen stopt voor een praatje als ik uitgeteld lig. En dan komt een mevrouw met een wasrekje omdat ik mijn was op een elektriciteitskastje heb uitgestald. Blijkt een wandeltocht te zijn. Meer dan een uur zitten kletsen. Wat een kadootje ! Deelt een prachtig gedicht met me. Wat zijn er veel mooie mensen.

Zo meteen nog iemand vriendelijk aankijken km mijn telefoon op te laden en dan duik ik op tijd mijn matje in. Letterlijk en figuurlijk. Maar dat valt niet tegen. Een klein flesje rode wijn schouw ik zon laatste km graag mee vanuit de supermarkt. Lekker slapen en morgen vroeg weer op !

20210721_14083720210721_14091520210721_15445520210721_14311920210721_152926IMG_20210721_125623_90520210721_155410

1. Rian:
    Goed bezig Jolanda!
  2. Nicole:
    21 juli 2021
    Heel leuk om op deze manier met je "mee te lopen". Ik merk dat door jouw verhalen de wandelkriebels weer bij me opkomen. Rust lekker uit en morgen weer fris en fruitig verder.
  3. Jolanda Hodzelmans:
    22 juli 2021
    Je miet absoluut weer gaan Nicole. Zo gaaf. Ik begrijp je enthousiaste verhalen nu nog beter !
  4. Angela Heuvel:
    21 juli 2021
    Leuk om je belevenissen te lezen. Wat knap dat je dat alleen onderneemt. En wat een fijn weer heb je. Geniet ervan 👌
  5. Jolanda Hodzelmans:
    22 juli 2021
    Doe ik Angela. Het is geweldig.
  6. Jasmijn:
    Trots op jou❤️