Pieterpad deel 2 Gennep - Vierlingsbeek

30 december 2022 - Asten, Nederland

Dag 3 en laatste dag weer. Redelijk wat slaap gepakt en start met een lekkere douche. Uiteraard de laatste minuut koud. Bevalt me goed en helpt om weerstand op te bouwen. Ik trek maar weer mijn vieze wandelbroek aan. Die loopt thuis vanzelf naar de wasmachine. Schoon shirtje en warme col aan. Het is maar 5 grd. Maar wel droog.

Eenmaal beneden maak ik oploskoffie. Dat is het echt niet maarja beter dan geen koffie. Guus brengt ontbijt en dat ziet er goed uit. En jawel....hij heeft een kan echte koffie bij zich. Yess. Ik zet de top 2000 aan en app o dertussen met Lisette. Toch een beetje samen.

Grappig op de top 2000 is eerst de redemtion song van Bob Marley. Dat nadat ik gisteren door oorlogsgebied gelopen ben waar overal borden stonden van Market Garden. Daarna is het liedje van Blöf aan de beurt. Het regent harder dan ik hebben kan. Ook toepasselijk al is het droog als ik om 10.00 uur start. Tot de middag droog zegt de weerap. Nou daar doe ik het voor. Dan ben ik al een eind op weg schat ik in.

Ik loop vanuit Gennep binnen 10 min. Midden door de natuur en wederom krijg ik dat gevoel wat ik ken van vorige tochten. Hoe gaaf is dit. Zo'n ultiem gevoel van vrijheid en geluk. Ik laat het echt even binnenkomen.

De tocht verloopt voor een groot deel door bos. Dat is fijn want de regenjas kan uit blijven en de wind krijgt geen grip. Binnen korte tijd loop ik met alle ritjes open en de mouwen opgestroopt.

Brabant en Limburg wisselen elkaar af. Ik laat letterlijke en figuurlijk overal mijn plasje achter. Lang leve de ucxi. Poeh de koffie en jus en het water moet er ook weer uit! Ik raak er echt bedreven in.

De tocht is wederom prachtig. Bossen, heide, water, schapen in dikke wol. Prachtig. Af en toe een paard wat groeten een koe die loeit. Voor de rest weinig medebewoners op aarde vandaag!

Na 11 km begin ik me te verheugen op het plaatsje Afferden. Het enige plaatsje wat ik vandaag passeer en in het boekje staat een koffiekopje wat betekent dat er iets van een cafe of zo moet zijn. Na 13 km ben ik er. Er is idd een cafe maar dat is dicht. Even later nog eentje. Ook dicht! Mmmmm mooi balen. Evenmkater een oliebollenkraam. Dat dan weer wel! Ik ben dol op oliebollen en ik heb me er dit jaar al steeds tegen verzet om er te nemen maar vandaag ga ik ervoor. Jammer genoeg zijn ze koud maar ze smaken prima.

Kauwend op mijn oliebol loop ik de verkeerde kant op. Huh! Gelukkig zie ik een bord waarop het veerpontje aangegeven staat. Terug! Weer langs de oliebollenkraam. Zal ik??? Nee. Ik le er het lege zakje weer in en loop door. Ik Ie de pont net naar de overzijde varen. Even tijd om dan toch maar een krentebol en boterham van gisteren te eten. Maar goed dat ik altijd een rantsoen bij me heb. Slok water erbij en dan komt het pontje alweer naar mij toe varen. Aardig want ik ben echt de enige met wie hij weer naar de andere kant vaart.

Dan kom ik weer in Brabant en resten mij nog zo'n 5 km. Mijn pauze had ik toch graag gehad. Merk dat ik minder makkelijk loop en me een beetje  voortduw. Dat is het teken dat ik Rowen Heze op mijn oortjes moet zetten. Hoppa.....Voorwaartz! Helpt altijd. Na een foto van een wilg die nu echt heel mooi lijkt en banjeren door het zoveeltje modderpad komt de kerktoren in zicht. Twee zelfs. Welke is nu Vierlingsbeek? Gewoon route volgen en het komt goed.

Met het einde in zicht komen dan toch weer de eerste druppels. Voor het erger wordt trek ik mijn regenjas aan en lijkt het op de eerste twee dagen. Ik loop het dorp in en zet dan de navigatie aan om het station te vinden. Nog 17 min. Poeh! Ligt een eindje buiten het dorp dus.

Ik zie als ik het station nader de trein komen en gaan. Dat wordt wachten zometeen. Ik kom nog langs een restaurant De  vier Linden. Waar ken ik dat van? Even later weet ik het. Iets uit een ver verleden toen ik op het cwi werkte. Het is een super goed restaurant en het ruikt er lekker. Zou ik dan toch nog een kopje soep kunnen scoren? Helaas. Pas later op de dag open.

Ik neem plaats op het station. Eindelijk even zitten. Na 18.5 km wel verdiend! Ik ap Lisette dat ik de trein naar Venray neem en vraag of ze me daar ophaalt. Fijn weer samen.

Lekker warm in de auto maar inmiddels toch wel koud van het stilzitten neem ik thuis een warme douche en dat kopje soep!

Een voetmassage van mijn lief. Lekker met een dekentje op de bank. Yess ik ben weer thuis. Lekker terugkijken op 3 fijne wandeldagen.

Nu het laatste stukkie nog. Nog 5 of 6 etappes naar Maastricht. Ik verheug me er nu al op.

20221230_10022620221230_12015120221230_12021420221230_12043020221230_12334720221230_12525220221230_13113420221230_142129