Pieterpad deel 2 Groesbeek naar Gennip

29 december 2022 - Gennep, Nederland

Tjonge, wat een storm! We waaiden nog net niet van ons bed. Maar goed dat we de bedden tegen elkaar geschoven hadden. Konden we ons aan elkaar vasthouden. Na 100x wakker zijn om 8.15 eruit.

Heerlijk ontbijtje gekregen maar Lisette was niet helemaal lekker. Rustig opgestart en toen vertrokken vanaf het Balkon van Groesbeek naar t centrum. Toch weer gauw 4km. Daar begin dus de eigenlijke tocht van vandaag 14km. Totaal toch weer 18 dus. De eerste km in fikse buien en storm. Dit wordt een heftig dagje zo.

In Groesbeek moet Lisette een bealuit nemen. Of hier de bus naar huis of door. Ze besluit de bus te nemen. Uitzieken! Als zo veel mensen. Ik loop door. Groesbeek uit en de bossen in. Dan begint echt een prachtig stuk. Fantastisch en ik besluit ter plekke deze tocht nog eens te lopen samen met Lisette en dan met een zonnetje. Inmiddels is de zon er wel. Heel waterig maar toch.

Ik loop diverse borden voorbij van de 2e WO. Eigenlijk niets veranderd bedenk ik als ik langs een monument van vluchtende mensen loop. Zou zomaar van nu kunnen zijn! Triest!

Ik loop op en af en begin het nu echt warm te krijgen. Er moet echt iets uit. Dat wordt een hele operatie en stel het uit maar ik weet dat ik daar straks een prijs voor betaal nl dat ik het dan koud krijg. Toch maar stoppen. Regenjas uit. Onder de regenhoes. Zo dat zit wel lekker O der al die extra pongel aan.

Ik kom zo af en toe nog enkele wandelaars tegen. De meeste gaan de andere kant uit. Ik heb de indruk dat zij meer moeten klimmen dan ik maar dat zal vast gezichtbedrog zijn. Het is glibberen naar beneden. Dikke modderpoelen en soms geen pad te zien.

Heerlijk, het zonnetje is er echt en ik neem even de tijd mijn snoet richting zon te draaien en het licht binnen te laten komen.  Alle vitaminen zijn welkom.

En door.....naar Milsbeek. Inmiddels 13 km op de teller. Ik denk oké nog 5 dan als het goed is. Het boekje denkt daar anders over. We zullen zien. Even een uitsmijter en dan weer door al zie ik dat er nog een bui aan komt. Daar ga ik niet op wachten. Ik waag het erop. Ik start zo der regenjas maar merk al meteen dat het toch fris is en ik weer even warm moet lopen. Na nog geen km druppels. Oké. Stoppen en regenjas aan.

Binnen notime loop ik er weer bij zoals we  vanochtend gestart zijn. Dik ingepakt. Door de wind, door de regen...dwars door alles heen.

Tjonge het regent het laatste stuk flink door. Ik zie de kerktoren van Gennep maar eerst nog een stuk door open veld. Een medewandelaar kan het allemaal niets meer schelen en stopt in de stromende regen om een broodje te eten geleund tegen een boom. Relax....waarom ook niet.

Im Gennep loop ik even fout maar met de navigatie kom ik aan in een winkeltje. De engel van Gennep. Zo heet ook mijn B&B. Ik blijf bij de voordeur staan tot de eigenaar komt want het is een winkeltje waar ik met mijn rugzak op binnen een meter schade aanbreng als ik er loop. Het winkeletje had ook leuk en meuk kunnen heten! Ze wijst me de weg naar de B&B. Daar doet ver volgens haar man open. Ik kom is een schattig klein huisje terecht. Hij kojkt even verbaast dat ik maar alleen ben. Maar als Limburgers onder elkaar is het snel duidelijk.

Wel sneu zo alleen in zo'n huuske. Ik neem een heerlijk biertje en ga eens op onderzoek uit. Ik besluit boven te slapen in een eenpersoons bed. Hoeft de goede man maar weinig beddengoed te verschonen. Na ons avontuur in Bonaire weten hoeveel werk het is! Een heerlijk warme douche doet wonderen.

Ik wil nog even het dorp in. Trek mijn modderige schoenen weer aan. Leuke winkeltjes. Ik koop meteen leuke spulletjes. Bedenk dan pas dat ik dat morgen mee moet sjouwen. Oeps! In de andere winkeltjes laat ik dus alles staan. Het plaatselijke hotel waar je kunt eten ziet er heel verlaten uit. Daar kies ik niet voor. Ik kies iets lekkers in de viswinkel en eet dat lekker "thuis" op. Ook de boterhammen gesmeerd bij het ontbijt smaken nog verrukkelijk. Prima!

Lijkt een beetje op primitieven op de camping. Cappuccino uit een pakje is ook hetzelfde! Al is de verwarming toch wel heel lekker. En ik hoef niet te leuren voor een stoel. Mmmm

Morgen weer een dagje van 20 km voor de boeg. Hopenlijk een beetje droog weer en anders heb ik pech en toch genoten.

Tot morgen.

Beterschap lief!

20221229_09144520221229_12215720221229_11352420221229_12231720221229_12334120221229_13113320221229_14572920221229_16591820221229_172447