Pieterpad deel 2 etappe 2 van Zelhem naar Braamt

25 oktober 2022 - Braamt, Nederland

Voorwaartz gaat het zingt Rowen Heze. Ik had ze vandaag een heel stuk nodig om vooruit te komen.

Vanochtend 8 uur ging mijn biologische klok. Tjonge dat is dufferent cookie tov tentcamperen. Nu lig ik er nog lekker in en heb er toch al aardig wat uurtjes slaap opzitten. Koffie op bed? Waarom niet. Peperkoekje erbij? Waarom niet. Heerlijk wakker worden in onze luxe b&B. Lekker verse broodjes in de oven afbakken. En dan een giga uitgebreid arsenaal aan potjes, flesjes enz aan  heerlijke ontbijtdingetjes. Goed begin van de dag. Spierpijn valt mee en na de douche en inpakken zijn we rond 10.00 op pad. Geen haast want we he ben al 3 k. Van de tocht gelopen omdat we gisteren door moesten naar onze slaapplek.

De tocht begint heerlijk. Fris windje maar af en toe een zonnetje en droog. Mooie velden en bossen. Een prachtig landgoed en net als we even staan te loeren stopt een auto. Ik denk nog...ik weet hier de weg ook niet. Blijkt het onze Gastvrouw van de B&B te zijn die terug komt van haar werk. Kort praatje en door.

Even later weer een auto. Dames zometeen is er een zonsverduistering. Nog 5 min. En weg is ze weer. Ik denk dat het een soort rijdende krant is....of gewoon een hele enthousiaste mevrouw. In Onland nemen we een kop koffie om On te blijven deze tocht. Veel pieterpatters hier in dit nostalgische café.  Praatje met twee dames die de tocht in de andere richting lopen en zij voorspellen al dat de komende km minder mooi zijn.

En helaas dat klopt. Veel lange stukken over asfalt. Langzaam voel ik mijn voeten  ijee  trekken en de pijn opkomen. Lisette loopt ook niet meer soepel. We kunne  ons nog even verbazen over een godverlaten brievenbus. Vast vergeten door de PTT toe  ze die oranje dingen gingen opruimen. Maar dan gaan we allebei op Uit ivp On.

Oortjes in met een vlot muziekje en op het ritme krijgen we er weer swung in. Lisette loopt breed zwaaiend en dansend over de weg. Wil zelfs een wals inzetten maar ik heb hele andere muziek op de oortjes dus die wals leek er niet op. Niet in de verste verte. Maar goed dat we even ervoor door twee stellen voorbij gelopen zijn.  Mafklappers op de weg!

Dan eindelijk weer een stuk weiland. Idylisch en de zon breekt door. Wat een bofferds zijn we toch. Al snel bereiken we Braamt. Eindpunt van de tocht. We nemen ons voor lekker te gaan lunchen. Helaas.....er is alleen een MFA en dat wordt gerund door de ouden van dagen. We struikelen zowat over de rollaters. Even overweeg ik er een mee te nemen want we lope  vandaag niet soepel. Lisette ontwikkelt blaren dus geen pretje.

En we zijn er nog niet. Onze slaapplaats ligt buiten het dorp en we moeten ervoor afwijken van de route. Mijn schatting is 3km. Dat is toch weer 50min. Extra. Hup in de benen en go.

7 min. Voor we er zijn nog een korte stop en dan zijn we er toch echt. Ik tjoep.door het poortje en tjoep ook heel.snel weer terug na honden geblaf. Oeps....dan maar op.zoek naar een bel. Maar de gastheer heeft ons al gezien. Hond blijkt niets te doen en al snel zijn we vrienden. We krijgen iets te dri ken en er is een alleraardige kamer met een heerlijke douche. Douche en lekker op bed liggen. Listte blijkt 2 blaren te hebben. Morgen goed behandelen. Komen mijn pleisters eindelijk van pas.

Een restaurant blijkt op 100m afstand te liggen. Oké dan. Wandelpongel weer aan omdat we niets anders bij ons hebben en hup naar het retaurant. Ziet er sjiek uit maar zijn ingesteld op wandelaars en kijken nergens van op. Heerlijke spareribs en een blond biertje gaan er wel in en we kiepen dan rond 19.00 uur al bijna om van de slaap.

Nu liggen we lekker op bed met moeie of moet ik zeggen moeilijke benen. Het zal niet laat worden.

Morgen 24 km voor de boeg. Ben benieuwd!

By the way....Het voornemen om van de zomer de vierdaagse te lopen, lees 4x 40 km wordt opnieuw onder de loep genomen.

20221025_11102120221025_11142020221025_11583020221025_14013720221025_12032320221025_152918

1. Angela Heuvel:
    25 oktober 2022
    Ah leuk om jullie verhalen te lezen. En wat leuk dat jullie het nu samen lopen. Veel plezier samen.