Pieterpad Deel 3

24 oktober 2022 - Zelhem, Nederland

Jahoor, we zijn weer op pad. We??? Jazeker deze keer is Lisette ook mee. Eerst iverwogen vorige week al te gaan met de tent maar toch enigszins huiverig voor regen en kou de plannen bijgesteld en nu verassend samen op pad. Zonder tent vraagt wel heel wat voorbereiding want slaapplaatsen moet je tijdig reserveren. Na enkele avondjes zoeken hebben we twee B&B's gevonden en gaan we on luxe!

Vanochtend met de auto uit Deurne vetrokken want net nu rijden de treinen niet! Je kan niet overal aan denken. De auto bij de Hema geparkeerd in Vorden en een medewerkster die net het schrobwater buiten gooit vraagt meteen of we gaan wandelen. Het Pieterpad is hier echt een begrip. We vragen of de auto er mag staan en ze geeft aan dat dat kan maar dat even verderop nog een plek is. Iets minder ver lopen tor het startpunt.  Maar we zijn nog fit dus we gaan op pad. Eerst koffie dus na 250m Itten we al weer aan koffie met royaal gebak. Tja luxe is luxe.

Dan toch echt op pad en nu wil ik bij kasteel Vorden de plaquete van het Pieterpad niet missen. Vorige keer kon ik hem niet vinden. Nu lopen we er binnen no time overheen. Leuke start! Heerlijk zo samen met Lisette op pad. Bij een omleiding zou ik doorgelopen zijn. Nu waag ik het er niet op omdat we dan wellicht terug moeten. Lisette zegt meteen dat ik niet braver moet zijn dan anders. Oke dat is dan ook duidelijk. Volgende keer bordje negeren op hoop van zegen en wellicht enig klim en ploeterwerk en in het ergste geval terug. Nu de omleiding en als we bij een kruising komen en beiden blijkbaar verbaast kijken, helot een mevrouw op de fiets ons op weg. Ze vertelt nog even dat vandalen de brug vernield hebben en we daarom een stukje om moeten. Haha vandalen in de achterhoek. Het kan maar het kan ook gewoo  een rot bruggetjes geweest zijn. Sterk verhaal!

En door. We hebben er na een poosje pongelen met de rugzakken en ditjes en datjes nu dan toch de vaart erin. Mooi die herfstkleuren en die pakken wolken. We wandelen langs lange lanen, brede paden, velden, koeien, schapen en geen andere wandelaars te zien. Met dit weer toch echt fijn om samen te zijn. We zijn toe aan een.middagpauze na een km of 10 en we zien een bordje Uutbloaze. Aha daar is koffie. En ja die is er. Het is een klein keukentje wat je binnenstapt. Er staan 2 stoeltjes en er hangen bordjes wat in de koelkast zit en wat t kost. Twee tuinstoeltjes erbij. Klaar. We nemen twee cup.of soup en een blikje fris. Stoppen geld in het geldkistje, doen de afwas en we zijn weer weg. Heerlijk kneuterig tussen de breiwerkjes, zelfgemaakte kaarten, jam en honing was het goed toeven.

Eenmaal buiten regent het. Af en toe een bui. Dat kunnen we hebben. We lopen onde dikke bomen en zien idd dat het regent maar voelen er zelf weinig van. Maar iets te vroeg gejuigd. Even later wordt t buitje toch serieus en moeten we in de regenkleding. Tja ham en butje op reis.

Na weer 8 km komen we in Zelhem. Eindbestemming van vandaag. Lekker eten bij een restaurant voor we naar de B&B gaan. Dan hoeven we starks alleen maar neer te ploffen. Allerlei achterhoekse namen op de kaart. Het ziet er allemaal smakelijk uit en dat is het ook. En door....

Onze B&B ligt aan de route van de volgende etappe dus we moeten nig even door. Blijkt toch gauw nog 4 km te zijn. Hoppa weer een uurtje erbij. Maar onze B&B is een plaatje! Geweldig verzorgd, schoon, groot en een heerlijk bed en warme douche. We kunnen morgen ontbijten en vertekken. De deur hoeft niet op slot. Kan ik me voorstellen. We zitten in de middle of Know where al zag ik ergens een bordje Jolink staan. Toch ruig volk in de buurt. Als Tinus en Bertus vannacht maar niet gaan raggen op hun BSA.

Nu lekker koffie. Speculaas erbij en dadelijk de voetjes omhoog. Morgen een nieuw avontuur. Weer 18km voor de boeg.

Tot morgen.

20221024_11244720221024_11451420221024_12034120221024_13120120221024_14352020221024_16541420221024_181111