Pieterpad deel 2 van Millingen naar Groesbeek

28 december 2022 - Groesbeek, Nederland

Ja daar zijn we weer! Doorstart met het Pieterpad en ja we zijn met zijn twee op pad. Maar goed ook want toen va ochtend om 19.00 uur de wekker ging en de regen en wind tekeer ging buiten was het niet aantrekkelijk om op te staan. Maar met zijn twee vlot het dan net iets meer.

Hup in de auto naar Vielingsbeek. Daar eindigen we over 3 dgn en dat is maar een half uur rijden van huis. Vandaar met de boemwltrein naar Nijmegen en toen met de bus naar Millingen. Dan is het 10.30 uur en heb je al een leven achter de rug!

Na een koffie op pad. Straf windje en miezer. Tja, veel beter zal t niet worden. Dik ingepakt gaan we op.pad. Helaas mijn klaargelegde muts vergeten! Muts!! Dan maar mijn bandana om.

De eerste meters verlopen vlot maar dan krijgen we een pad lamgs een sloot. Vol de wind op kop en twee passen vooruit en één achteruit van de glibberige modder. Wat miet het hier in de zomer mooi zijn. Na een tijd komen we in Leuth. Een  bakske leut zou er wel in gaan na zo'n 8 km. Je zou toch zeggen....Helaas wel een cafetaria. Dan daar proberen maar koffie heeft ie niet. Dan maar een frietje met en een broodje kroket. Niets zo lekker als dampende frietjes onderweg.

Als we buiten stappen regent het flink door. Brrrrr. Flink doorstappen om opnieuw warm te worden. Na een tijdje gaan we de grens over. Hadden ze in Leuth geen leut, nou Zyfferich is zo dood als een pier. Bordjes plaatsen kunnen ze wel heel goed! En even later komen we langs een plek waar ze een soort Oerol festival houden. Toch niet zo doods dan?? We zullen het nooit weten want we gaan door.

Mooie paadjes glibberen we door. Bruggetjes en watertjes. Echt het een nog mooier dan het ander. Echt een hele mooie route vandaag. Jammer als ie zou verdwijnen. Er is sprake van omdat het pontje niet vaart in de winter. B&B eigenaren en restaurants zijn niet blij.

Rond Groesbeek gaan we de Duivelsberg over. Dit stukje kennen we. Ooit eerder gelopen bij de N70. Op het laatst pakken we nog een stukje Parijs-Roubaix mee en dan vinden we onze B&B al vrij snel. Knus huisje boven Groesbeek. Prachtig uitzicht. Hopenlijk morgenochtend met een zonnetje.

Nu lekker douchen en een pasta uit een pakje. Groesbeek is te ver om daar even naar toe te lopen. Maar een survivalpakket is ook prima te doen.

Straks nog even de bedden tegen elkaar schuiven en dan dan zullen we wel slapen als een roosje. 19 km op de teller.

20221228_11564820221228_13313720221228_11574920221228_14422120221228_15074920221228_13403520221228_14153020221228_16174520221228_13580520221228_135743

1. Jasmijn:
    28 december 2022
    Yes! Goed bezig dames. Veel plezier!
  2. Nicole:
    28 december 2022
    Goed bezig 💪Mooie wandeldag morgen, de route is dat zeker, nu het weer nog🙄
  3. Jolanda Hodzelmans:
    28 december 2022
    Nicole, jij kunt t weten. Ik zag dat de route wishdom...of zoiets hier loopt. Ik herkende het teken.