Etappe 10 ommen naar hellendoorn

15 juni 2022 - Holten, Nederland

28 km op de teller! 20 km was de bedoeling. How come ?

Vanochtend even uitgeslapen tot 7.30 uur. Vannacht redelijk geslapen op 3 biertjes en niet al te koud. Ik kan pas o. 9.00 uur betalen dus doe rustig aan. Alles op het veld is nog in diepe rust. Eerst maar een douche. Vaste prik. Meteen zonnebrand overal op want het belooft vandaag warm te worden. Dan langzaam tent afbreken en zoveel mogelijk laten drogen. Mijn was die nog steeds bij de buren hangt is inmiddels droog. Ik moet erom lachen hoe schaamteloos je wordt als je gaar survivallen. Op het wasrekje mijn solken, handdoek en onderbroeken. Grappig bedenk ik me later welk beeld dat moet geven aan mensen die ons verhaal niet kennen. De.mevrouw waarbij het wasrekje inmiddels onder de luifel staat voor het vocht heb ik met de rollator naar toilet zien waggelen. Nu heb ik geen maatje s maar voor haar staat mijn ondergoed gelijk aan minder dan een string! Haha. Zo gaan er allerlei verhaaltjes door mijn hoofd en lach ik om mijn eigen grappen. Dat doe ik alrijd al maar ik merk dat ik heel erg goed mijn eigen gezelschap kan verdragen. Dat was ooit anders.

Na enig gepongel maar eens op zoel naar het brood wat het campinghoofd beloofd heeft. 2 dikke boterhammen, echte boter, bordje belegen kaas en zelfgemaakte jam staan klaar. Ik heb nog nooit zon dikbelegde boterham me zo goed doen laten smaken. Koffie erbij. Goed begin van de dag tot ik bijna alles ingepakt heb en mij bril mis. Ik heb hem nog gezien vanochtend. Zo der bril kan ik niets. Hub weer alles uit de rugzak. Niks. Dan maar hulp vragen bij het pinnen en in Hellendoorn is vast een winkel waar ze leesbrillen verkopen. Als ik het grondzeil bijeenraap, u raadt het al, daar komt mijn bril.

Afrekenen en go. Eerste half uur gaat goed. Dan wat moeizamer. Muziekje erbij en  door. Ben rond 12.00 uur in Helle doorn en er is een heerlijk terras. Geen uitgebreide lunch maar cheescake. Ook een appie voor een klein flesje wijn en brood want dat is op. Je weet maar nooit vandaag.

Vlak na het terras loop ik fout. Ik schiet eerst een.meisje aan en dan zie ik een postbode. Ha die weten alles. Ik blijk al de derde vandaag die vraagt naar de weg. Hup weer een km extra. Dan ga ik snel de bossen in en begint het gevecht met mezelf. Ik wil rond de 20km stoppen want het gaat gewoon niet goed vandaag. Tjonge wat kunnen mij  gedachten vechten met elkaar. Op het punt waar ik zowat op zoel moet naar de afslag voor een camping kom ik mensen tegen uit Sliedrecht en we babbelen  even. Ook een pieterpatter die in tegengestelde richting het pad loopt. Tjonge die ziet er relaxed uit.  Irritant gewoon! Ik mis door de babbeltjes de afslag en kom daar na 3 km achter. Het is of terug o er de hei waar de zon brandt en bergop of 8km doorlopen. Dan dat laatste maar.

Als ik de heide gehad heb kom ik weer in bos. Ik kom la gs een strafkamp uit de 2e WO. Zo voelt het voor mij nu ook. Even later op de schaapskooi is de beheerder een Duitser. Dat voelt toch vreemd met het andere monument zo dichtbij. Een eind kater ga ik een dutje doen. Ik kan niet meer.

Uiteindelijk red ik het op dextro, gelketjes en een energiebar en loop ik 5x helemaal leeg. Op de camping te koop: kleine flesjes wijn! Voor jeits meegesjouwd. Super lieve buurtjes. Komt meteen een praatje maken. Biedt me een biertje aan, een stoel. Het zijn 70tiggers maar hebben tor voor 2 jaar terug gebackpackt. Zelf door Nepal naar de himalaya. Dat belooft mooie verhalen vanavond. Ik geef aan dat ik even bij moet komen. Ze kan het niet laten en gaat een pot koffie voor me zetten. Wat een lieverd. Ook een andere buuf komt even praten. Dit maakt de dag helemaal goed.

Na een douche en pasta met groenten ben ik opgeknapt en kan ik even fa etimen met de kleinki deren die terug zijn van vakantie. Ze vinden het maar gek en herkennen me eerst niet maar dan flabberguested dat oma in de tent slaapt.

Morgen echt maar 20 km en overmoregn  nog 10 en dan naar huis. Dan is het mooi geweest! Nu naar de buurtjes. Ze willen verhalen vertellen over hun avonturen. Ik krijg de avond wel om.