Etappe 4

22 juli 2021 - Soest, Nederland

Even dacht ik.....morgen gaat het niet meer. Maar een heerlijk hete douche doet wonderen. Vroeg uit de veren en op mijn gemakkelijk aan mijn routine beginnen. Pardon ? Jawel na 3 dgn ontwikkel je al een routine. Was buiten, tent drogen, dan pas ontbijt maken. Tijd nemen om te eten, route bestuderen en ook het inpakken van de rugzaknis een routine. Bijna alles eruit en van voorafaan beginnen. Op zich een goed teken want ik heb nagenoeg al alles gebruikt.

Ik start rond 8.00 uur en heb meteen een dilemma. Het boekje zegt rechtsaf maar het markeringstekn staat linksaf. Eigenwijs is ook wijs dus .....jolanda volgt het boekje ! Ha na een tijdje stopt de markering. In de middle of knowhere is dat best een dingetje maar dan schiet me te binnen dat Jos van camping 2 iets zei over GPS. Dat heb ik ook en ik heb ook de routes gedownload. Yessss happy me. Ik vind mijn weg terug naar de route en dan dan... Ben ik echt alleen op de wereld. Een fantastische route door velden, wuivend gras, alleen maar geluid van vogels, een paar ooievaars in een weiland en het gepiep van mijn rugzak die op en neer wiegt bij elke stap. Ik voel me om 8.30 uur in de ochtend zo ongelooflijk bevoorrecht !

Na 7 km eerste stop op een terras en dan blijkt dat ik de troepen vooruit gewandeld ben. De een na de ander strijkt neer. En ook hier aan een praatje geen gebrek. Zo ontmoet ik Jo Black en met haar loop ik de volgende 7 km door de duinen. Aan gespreksstof geen gebrek en de duinen en het ploegen door los zand gaat toch makkelijker met enige afleiding. Ik lijk wel de enige onderweg die en loopt en campeert. Veel mensen maken gebruik van vrienden op de fiets waarbij je voor een prikkie logeert bij mensen thuis. Hoor hele mooie verhalen, ook mindere.

In Rolde doe ik boodschapjes en neem afscheid van Jo. Die gaat naar huis en ik ga boodschapjes doen voor mijn avondeten en loop daarna door naar de camping. Die ligt toch nog 3 km verder. Wel nog 3 km 2 kg meer aan boodschappen meesjouwen en de zon breekt door. Pfffff lange 3 km.

Maar meer dan de moeite waard. Camping in prachtig groen. Ruim opgezet. Super stil. De moeite waard. Was uitgestald. Een boom uitzocht als koelkast in de schaduw en dan heerlijk ontspannen. Je hoort mij niet klagen. Nou ja....even dan. Pijnlijke voeten. Klein blaartje zichtbaar. Och valt dus wel mee.

Morgen dag 5. Eigenlijk is dit een plek om te blijven. We zullen zien. De wandeling trekt ook. Wederom mooi stuk natuur wat eraan komt.

Tot morgen lieve mensen thuis en de mensen die mijn pad elke dag mooi kleuren !

20210722_09242720210722_09394920210722_09583920210722_12083220210722_13145520210722_150822

1. Jasmijn:
    22 juli 2021
    Heerlijk om te lezen mama💙
  2. Jolanda Hodzelmans:
    Lieverd !
  3. Ellen:
    22 juli 2021
    Wat een heerlijke dag weer! Voelt ws alsof je al heel lang onderweg bent 🙏
  4. Jolanda Hodzelmans:
    22 juli 2021
    Klopt. Was bijzonder je te ontmoeten. Dank je dat je kwam aanwaaien !
  5. Ruth:
    22 juli 2021
    Wat een mooie herinneringen ben je aan het maken. Je leest dat je enorm aan het genieten bent. Fijn!
  6. Jolanda Hodzelmans:
    Absoluut Ruth.
  7. Christien peeters:
    Mooi om t lezen Jolanda.
    Ik voel hier op de bank je vermoeidheid en de kleine blaar.
    Goed eten veel drinken en vergeet extra zout t nemen niet met deze hete zo'n op je lijf.
    Hou t voel afentoe één traan en één lach gaat t bijna vanzelf.😘😅
  8. Nicole:
    22 juli 2021
    Wow, wat een prachtige foto's en weer zo'n mooi verslag van jouw dag. Heel leuk om te lezen! Geniet met je mee.😊
  9. Marloes van Tetering:
    23 juli 2021
    Wat een avontuur jolanda! Echt gaaf.
    En die meeting gaan we zeker prikken!
    Geniet ze nog!!!
    Ps. Dagje afstappen van het schema en extra genieten van deze plek is ook niks mis mee hè
  10. Mieke je surogaat schoonmama:
    23 juli 2021
    lieverd ik ben zo trots op je hoop dat het weer goed blijft