Etappe 8 Coevorden Hardenberg

13 juni 2022 - Hardenberg, Nederland

Daar zijn we weer ! Gisteren vroeg naar bed. Eerst mijn drinkapparaat geinspecteerd en wat blijkt....je moet het dopje open draaien. Zo simpel kan het dus zijn.

Na een nachtje met alles aan inusief jack en sokken heb ik redelijk geslapen. Om 6.30 uur wakker en toen dacht ik ook, hup eruit. Nu toch dat muntje gebruikt in de douche voor warm water. Als vrouw moet je dan nog snel zijn. Haren inzepen, rest wassen, benen scheren en dan vlug alles afspoelen. Ben je net klaar en wil je relaxen dan is het muntje op. Dan maar lekker aan de koffie. Mijn Rotterdamse buurman komt ook zijn tent uitrollen. Even gezellig gekletst onder het genot van een kop koffie.

Dan inpakken en wegwezen want ik wil misschien wel een lange tocht maken. Camping ligt onhandig vandaag. 5 km boven of na het einddoel van deze etappe volgens het boekje. Dat hadden ze beter kunnen bedenken maar Toos en Bertje die het Pieterpad hebben uitgevonden campeerden vast niet. Geen spierpijn dus dat valt mee en ik ben al vlug een eind op weg. Zonnetje erbij....maar dat is van korte duur. Ik kan nog net schuilen onder een afdakje van een spawinkel. U weet wel van die bubbelbaden. Helaas is ie niet open. Na 20 min. En een telefoontje met mijn vrouw om even te kletsen, is het droog en ga ik verder. Toxh maar de hoes om de backpack.  Is die ook gebruikt. Check!

Blij dat ik deoog gebleven ben loop ik nog geen 10 min. Later door hoog gras. Zeiknatte benen en schoenen. Later die dag nog eens een dikke boom lief aan moeten kijken om te schuilen. Flinke wind en lange paden. Leuk die rivier de Vecht maar het is een gevecht om elke keer een pad te vonden erom heen, erover heen. Pas na 14 km vind ik een restaurant wat open is. Ligt er idilysch en binnen is de inrichting uit het jaar 0. Met bedstee en al. Ze hebben een eigen biertje maar ik moet nog 10km dus toch maar niet.

Na een heerlijke lunch weer verder. Het gaat steeds een beetje moeizamer maar met Rowen Heze in de oortjes gaat het weer Voorwaartz! Ik loop die 6 km van het kaartje in een keer af. Zo die heb ik gehad. Ik moet nu door want de eerste campings ben ik voorbij. Even bellen of er ergens plek is. Zowk maar een plek uit zegt de mevrouw.

Na 27km kom ik daar aan. Een groot grasland met 1  caravan en 1 camper. Ook hier heeft de tijd stil gestaan. Op de toiletgebouwen dan wel te verstaan. Wel schoon maar gelukkig is het niet druk. Met 2 douches en 2 toiletten is het toch al snel dringen geblazen. Mijn buurtjes van de camper komen terug van een fietstocht. Ze gaan binnen zitten en bieden mij hun tuinstoel aan. Helemaal goed. Fijn. Zou ik ook doen binnenzitten. Dus niet!

Lekker een defensiemaaltje. Tacostoofschotel en daarna een gebakken banaantje wat ik onderweg gescoord had. Niet slecht en voedzaam. Onmogelijk om 3000kcal er weer bij te eten. Zouden die coronakilos dan nu eindelijk.....

In het avondzonnetje type ik weer mijn verhaaltje en geniet ik op deze manier na. Zo meteen route voor morgen uitstippelen. Kopje koffie erbij en het lijkt warempel vakantie.

Tot morgen. Dan ga ik richting Ommen.

1. Paula Bakkus:
    13 juni 2022
    Ha Jolanda,
    Leuk om te lezen dat je de draad weer opgepakt hebt. Wat knap!
    Hoop dat alles een beetje volgens planning verloopt.
    De instelling ‘het is vakantie’ en het doel ‘genieten’ maakt het wel makkelijker om alles te nemen zoals het komt (al is dat natuurlijk niet altijd gemakkelijk).
    Elke kilometer die je loopt is er eentje dichter bij je einddoel, dus die neemt niemand je meer af.
    Sterkte met lopen en heel veel succes.
  2. Jolanda Hodzelmans:
    13 juni 2022
    Dank je Paula. Het is heerlijk. Lekker buiten zijn, bewegen, ontdekken. Past bij me. Even los van alles in een steed weer mooie omgevi g.
    Jij ook aan het genieten. Zag dat je weer in het theater was met je vaste maatje Annie. Gezellig.