Sleen naar Coevorden etappe 7

12 juni 2022 - Dalen, Nederland

Tjonge 8.30 schrok ik wakker. Dat is me nog nooit overkomen. Even bijkomen van een eerste nacht. Het koelt flink af en rond 11.00 lag ik in mijn slaapzak. Warm gedouched, legging aan, rh shirt lange mouwen en hup de slaapzak in. Mmmm even wennen aan mijn matje maar niet verkeerd. Na 1,5 uur wakker. Mmm toch wel fris. Vochtig. Kom op jolanda even wennen aan het buiten slapen. Een uur later na veel woelen...toch echt te koud. Ik heb natuurlijk een extra lakenzak gekocht voor wat meer warmte. Wel/ niet doen, maar het is al te laat. De gedachte is in mijn hoofd gekropen en ik kan niet meer slapen. Ik pak de lakenzak. Tent open. Rugzak open. Slaapzak open. Ik in die lakenzak. Met lake zak weer in de slaapzak. Pffffff dat gaat allemaal heel sowpel in een ruimte van 2 bij 1! Dus niet maar ik lig. Voelt goed. 4 uur in de nacht. Brrrrr die 8grd extra van die lakenzak wat op de verpakking stond voelt als niet meer dan 2. Weer eruit. Vestje aan en heel diep erin. Ritsen dicht tot bovenaan toe. En blijkbaar was dat de oplossing en ben ik in slaap gekukeld.

Om me heen zitten alle tentkampeerders al te ontbijten en hangen de tenten te drogen. Even denk ik...ik ben te laat. Meteen daarna denk ik, ik heb vakantie.

Koffie en een fruitmuesli rantsoen van defensie. Kamp van Koningsbrugge is er niets bij. Gatver! Maar ik heb niets anders dus ik moet. In kleine porties en met een kopje oploscappucino die echt verrukkelijk is naast die muesli krijg ik 3/4 naar binnen.

Kamp opbreken, lekker zonnetje en hoppa daar ga ik. Al snel verschillende wandelaars die dezelfde route lopen maar ik loop alleen. Even mijn systeem nog leegmaken. Denktijd. Heerlijk. Ondertussen heerlijke grasvelden, sloten, vogels wat aan me voorbij trekt. Ik geniet!

Ik besluit lekker te stoppen bij een terras en een een 12 uurtje te nemen. Ze praten  hier Drents. Net zo onverstaanbaar als boer Evert uit boer zoekt vrouw maar als hangmat Maud het kan ontcijferen dan ik ook. Een heerlijk maaltje tegen vooroorlogse prijzen. Ik maak een praatje met de eigenaar en met de wandelaars die langzaam na mij het terras opstromen.

Ik probeer mijn drinksysteem aan de praat te krijgen maar t lukt niet. Lang naar gezocht op internet en kei blij ermee. Natuurlijk neit uitgeprobeerd thuis. Waarom zou het neit werken! Mmmm wellicht toch iets beter moeten voorbereiden. Straks maar even met mijn onternetvriend kijken naar een oplossing.

Na 20 km waar ik 17 in gedachten had kom ik op de camping kalmpjes an. Leuke naam, mooie ligging en ontvangst met koffie! Even bijkomen. Het is nodig na zon eerste dag.

Bijkomen, tentje opbouwen, alle zaken opladen en de route voor morgen bekijken. Dan fff douchen.

Ai, sta je in je blootje zie een een kastje voor muntjes hangen. &€@#%@ Geen bril dus ik kan absoluut niet lezen wat er voor tekst bij hangt. Dan maar koud! Wim Hoff de iceman zou trots op me zijn. Ik minder op zijn methode dus ik zorg dat ik morgenochtend een muntje heb. Mijn buurman in de tent heeft me bijgepraat. Stoere Rotterdammer die met de fiets  onderweg is.

Nu langzaam de avond in. Kopje koffie. Tijdschrift uit de kiosk hier. Lijkt tocht echt vakantie.

1. Ellen:
    12 juni 2022
    Heerlijk om je weer even te mogen volgen, slaap lekker vannacht ❣